※영문, 중문 모집요강의 해석에 문제가 있는 경우 국문 모집요강의 내용을 기준으로 합니다.
This application guideline was originally written in Korean and translated to English and Chinese. The Korean guideline prevails the translated application guideline if any conflicts occur in the interpretation.
1. 전형 일정 (Schedule of Admission Process)
1) 입학원서 접수기간: 4. 15(화) 10:00 ~ 5. 20(화) 17:00
Application Period : Apr 15(Tue) 10:00 ~ May 20(Tue) 17:00
※ 1년 집중 석사과정(이중언어) 원서접수는 추후 안내 예정
One-year Intensive Master's Program: To Be Announced
2) 학과 심사 기간: 6. 11(수) ~ 6. 19(목)
Evaluation by Department : June 11(Wed) ~ June 19(Thu)
3) 합격자 발표 : 6. 30(월)
Result Announcement : Scheduled on June 30(Mon)
※ 서류 제출 및 전형료 납부/결제가 모두 5월 20일(화) 17:00까지 완료되어야만 지원한 것으로 인정합니다.
All document submissions and application fee payments must be completed by May 20 (Tuesday) at 17:00 to be recognized as an application.
2. 전형료 : 105,000원 또는 100달러
Application fee: 105,000 KRW or 100 USD
3. 지원 방법(전형료 결제 방법에 따라 아래 두 가지 방법 존재)
Application Methods (Two methods available based on the payment of the application fee)
※ 4월 15일(화) 오전 10:00부터 아래 방법을 통해 온라인 접수가 가능합니다.
Online registration will be available from 10:00 AM on April 15 (Tuesday) through the methods below
1) 국내(한국)은행 통한 계좌 이체의 경우, 아래의 사이트에서 지원서 작성 및 계좌이체
For domestic (Korea) bank transfers, please fill out the application form and make the transfer on the website below.
- 온라인 접수 링크(Online Application Link) : https://itislink.inha.ac.kr/ipsiGrd/IHG63001/ApplyLoginFGrd.aspx
2) 신용카드 통한 납부의 경우, 아래의 사이트에서 지원서 작성 및 카드결제
For payments made by credit card, please fill out the application form and make the payment on the website below
- 온라인 접수 링크(Online Application Link) : https://www.studyinkorea.go.kr/ko/receipt/OnlineReceipt11.do
※ 링크에 접속 후 인하대학교 검색하여 지원 과정 선택
(After accessing the link, search for Inha University and select the program you wish to apply for.)
3) 지원서 출력 및 다른 제출서류와 함께 우편 또는 방문 접수
Print the application form and submit it by mail or in person along with the other required documents
※ 제출한 서류는 어떠한 경우에도 반환되지 않습니다.
Submitted documents will not be returned under any circumstances
- 접수처(Submission) : 인천광역시 미추홀구 인하로 100 인하대학교 김현태인하드림센터 502호 국제입학팀 [우편번호] 22212
Inha University, International Admissions Team, Room 502, Kim Hyun-tae Inha Dream Center, 100 Inha-ro, Michuhol-gu, Incheon, [Postal Code] 22212.
- 이메일(E-mail) : graduate@inha.ac.kr
- 전화(Tel) : 032-860-8250
※ 서류 제출 및 전형료 납부/결제가 모두 5월 20일(화) 17:00까지 완료되어야만 지원한 것으로 인정합니다.
All document submissions and application fee payments must be completed by May 20 (Tuesday) at 17:00 to be recognized as a valid application
4. 기타(Note)
1) 외국인 학생 홍보대사 제도(Inha Student Ambassadorship)를 통하여 원활한 입학 상담이 이루어질 수 있도록 지원하고 있습니다. 이메일 연락을 통해 자국 출신의 외국인 학생들로부터 입학지원 관련 도움을 받으시기 바랍니다.
We support smooth admission consultations through the Inha Student Ambassadorship program. Please reach out via email to receive assistance regarding admission applications from foreign students from your home country.
- 인하대학교 국제처 > Admission > Graduate Program > Student Ambassador
5. 문의(Contact Information)
- 이메일(E-mail) : graduate@inha.ac.kr
- 전화(Tel) : 032-860-8250