글번호
135515
작성일
2024.09.11
수정일
2024.10.14
작성자
김건호
조회수
995

◆ 2025학년도 1학기 대학원 외국인 신입생 모집 안내 ◆

※영문, 중문 모집요강의 해석에 문제가 있는 경우 국문 모집요강의 내용을 기준으로 합니다.

If there is a problem with the interpretation of the English and Chinese admission guidelines, please refer to the Korean admission guidelines.



1. 전형 일정 (Schedule of Admission Process)

  1) 입학원서 접수기간:  10. 10(목) 10:00 ~ 11. 20(수) 17:00

     Application Period : Oct 10(Thur) 10:00 ~ Nov 20(Wed) 17:00

     ※ 1년 집중 석사과정(이중언어) 원서 접수기간: 10.10(목) ~ 12.4(수)

        One-year Intensive Master's Program:Oct 10(Thur) 10:00 ~ Dec 4(Wed) 17:00   

        

  2) 학과 심사 기간:  12.12(목)  ~ 12.19(목)

    Evaluation by Department : Dec 12(Thu) ~ Dec 19(Thu)


  3) 합격자 발표 : 12. 30(월)

    Result Announcement : Scheduled on Dec 30(Mon)

    ※ 서류 제출 및 전형료 납부/결제가 모두 11월 20일(수) 17:00까지 완료되어야만 지원한 것으로 인정합니다.

       (1년 석사 집중 과정은 12월 4일까지)

      All document submissions and application fee payments must be completed by November 20 (Wednesday) at 17:00 to be recognized as an application. (The one-year master's intensive program must be completed by December 4.)

    

2. 전형료 : 105,000원 또는 100달러

Application fee: 105,000 KRW or 100 USD


3. 지원 방법(전형료 결제 방법에 따라 아래 두 가지 방법 존재)

  Application Methods (Two methods available based on the payment of the application fee)

   ※ 10월 10일(목) 오전 10:00부터 아래 방법을 통해 온라인 접수가 가능합니다.

      Online registration will be available from 10:00 AM on October 10 (Thursday) through the methods below


  1) 국내(한국)은행 통한 계좌 이체의 경우, 아래의 사이트에서 지원서 작성 및 계좌이체

    For domestic (Korea) bank transfers, please fill out the application form and make the transfer on the website below.

    - 온라인 접수 링크(Online Application Link) :  https://itislink.inha.ac.kr/ipsiGrd/IHG63001/ApplyLoginFGrd.aspx


  2) 신용카드 통한 납부의 경우, 아래의 사이트에서 지원서 작성 및 카드결제

    For payments made by credit card, please fill out the application form and make the payment on the website below

     - 온라인 접수 링크(Online Application Link) :  https://www.studyinkorea.go.kr/ko/receipt/OnlineReceipt11.do

      ※ 링크에 접속 후 인하대학교 검색하여 지원 과정 선택

        (After accessing the link, search for Inha University and select the program you wish to apply for.)


  3) 지원서 출력 및 다른 제출서류와 함께 우편 또는 방문 접수

    Print the application form and submit it by mail or in person along with the other required documents

    ※ 제출한 서류는 어떠한 경우에도 반환되지 않습니다.
       
Submitted documents will not be returned under any circumstances

    - 접수처(Submission) : 인천광역시 미추홀구 인하로 100 인하대학교 김현태인하드림센터 502호 국제입학팀 [우편번호] 22212

      Inha University, International Admissions Team, Room 502, Kim Hyun-tae Inha Dream Center, 100 Inha-ro, Michuhol-gu, Incheon, [Postal Code] 22212.


    - 이메일(E-mail) : graduate@inha.ac.kr

    - 전화(Tel) : 032-860-8603

    ※ 서류 제출 및 전형료 납부/결제가 모두 11월 20일(수) 17:00까지 완료되어야만 지원한 것으로 인정합니다.

      All document submissions and application fee payments must be completed by November 20 (Wednesday) at 17:00 to be recognized as an application


4. 기타(Note)

 1) 외국인 학생 홍보대사 제도(Inha Student Ambassadorship)를 통하여 원활한 입학 상담이 이루어질 수 있도록 지원하고 있습니다. 이메일 연락을 통해 자국 출신의 외국인 학생들로부터 입학지원 관련 도움을 받으시기 바랍니다.

   We support smooth admission consultations through the Inha Student Ambassadorship program. Please reach out via email to receive assistance regarding admission applications from foreign students from your home country.


  - 인하대학교 국제처(internationalcenter.inha.ac.kr) > Admission > Graduate Program > Student Ambassador


5. 문의(Contact Information)

    - 이메일(E-mail) : graduate@inha.ac.kr

    - 전화(Tel) : 032-860-8603









첨부파일